تبلیغات
السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س) - ابن عباس و فاجعه مخالفت صحابه با پیامبر ( ص )
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)
 
ولایت و امامت،مسائل مرتبط بانظام خانواده، مشاوره خانواده

یاأحمد! لولاک لماخلقت الافلاک،لولا على لماخلقتک،لولافاطمه لماخلقتکما به وبلاگ یاوران حضرت زهراء ( گل یاس علی ) سلام الله علیها خوش آمدید شهادت مادرم فاطمه (س) افسانه نیست!!!! ما تا آخر ایستاده ایم
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 1390/09/30 توسط حجت الاسلام سیدعلی امیرفخری

بسم الله الرحمن الرحیم

تعبیر ابن عبّاس از این قضیّه به عنوان یك رزیّه وفاجعه ، چه معنایى دارد؟ « إنّ الرزیّة كلّ الرزیّة ما حال بین رسول اللّه - صلى اللّه علیه وسلم - وبین أن یكتب لهم ذلك الكتاب من اختلافهم ولَغَطهم » صحیح البخارى ، ج 8 ، ص‏161 ، كتاب الاعتصام بالكتاب والسنة ، باب كراهیة الخلاف . .
آیا گریه جانسوز ابن عبّاس و تعبیر از این واقعه به‏عنوان مصیبت جانگداز كافى نیست كه مقدارى فكر خودتان را به كار بیندازید و نسبت به عمق فاجعه بیندیشید؟
رسول اكرم ( ص ) با این‏كه مفتخر به
« إنّك لعلى خلق عظیم » مى‏باشد ، آن‏چنان از این برخورد خلاف قرآن وسنّت مورد اذیّت قرار گرفت و غضبناك شد كه دستور داد همه از خانه او بیرون بروند : « فلمّا أكثروا اللغط والاختلاف عند النبىّ قال لهم رسول اللّه - صلى اللّه علیه وسلم - قوموا ( عنّى ) » صحیح البخارى ، ج 7 ، ص 9 ، كتاب المرضى باب قول المریض قوموا عنّى . .
و این كار صحابه ، با آیه شریفه :
( إنّ الذین یؤذون اللّه ورسوله لعنهم اللّه فی‏الدنیا والآخرة وأعدّ لهم عذاباً مهیناً ) الأحزاب : 57 . چگونه قابل جمع است؟
اگر چنانچه با توجّه به گفتار عمر ، سخن رسول‏اكرم ( ص ) به هنگام وفات در اثر غلبه مرض و یا
نستجیر باللَّه هذیان بوده و حجّت نیست ، پس چرا شما براى اثبات خلافت ابوبكر به سخن رسول گرامى ( ص ) به هنگام وفات استناد مى‏كنید كه به عایشه فرمود : « مروا أبا بكر فلیصلّ » صحیح البخاری ، ج 1 ص 162 كتاب الأذان ، با وجوب صلاة الجماعة وص 165 باب أهل العلم والفضل أحقّ بالإمامة . به ابوبكر بگو تا براى مردم نماز گزارد كما عن أحمد بن حنبل : بأنّه إنّما قدّمه من هو أقرأ ، لتفهم الصحابة من تقدیمه فی الإمامة الصغرى استحقاقه للإمامة الكبرى ، وتقدیمه فیها على غیره . كشاف القناع للبهوتی ، ج‏1 ، ص 573 ؛ المواقف ، ج 8 ص 365 . .
ولى با این‏كه ابوبكر هنگام نوشتن وصیّت در اثر شدّت بیمارى بیهوش گردید و پس از آن‏كه به‏هوش آمد دنباله وصیّت را نوشت ، كسى به وى نگفت
« قد غلب علیه الوجع » و یا « الرجل یهجر » درد بر او غلبه كرده و یا هذیان مى‏گوید لما حضرت أبا بكر الصدیق الوفاة دعا عثمان بن عفان فأملى علیه عهده ، ثم أغمی على أبی بكر قبل أن یملی أحدا فكتب عثمان عمر بن الخطاب ، فأفاق أبو بكر فقال لعثمان كتبت أحدا ؟ فقال : ظننتك لما بك وخشیت الفرقة فكتبت عمر بن الخطاب فقال : یرحمك اللَّه ، أما لو كتبت نفسك لكنت لها أهلا . كنز العمال ، ج 5 ، ص 678 ؛ تاریخ مدینة دمشق لابن عساكر ، ج 39 ، ص 186 و ج 44 ، ص 248 ر . ك : تاریخ الطبرى ، ج 2 ص 353 ؛ سیرة عمر لابن الجوزى : 37 ؛ تاریخ ابن خلدون ، ج 2 ص 85 . .
بلكه همان كسى كه نسبت هذیان به رسول اكرم ( ص ) داد ، براى مشروعیّت خلافت خویش به وصیّت ابوبكر به‏هنگام مرگ استناد كرد؟
عن إسماعیل بن قیس ، قال : رأیت عمر بن الخطاب وهو یجلس والناس معه وبیده جریدة وهو یقول : « أیّها الناس اسمعوا وأطیعوا قول خلیفة رسول اللّه إنّه یقول : إنّى لم آلكم نصحاً قال : ومعه مولى لأبى بكر یقال له : شدید ، معه الصحیفة التى فیها استخلاف عمر » تاریخ الطبری ، ج 2 ص 618 . .
 طبرانى و سیوطى و ذهبى نقل مى‏كنند : كه رسول‏اكرم ( ص ) فرمود : هیچ امّتى پس از پیامبرش با هم اختلاف نكردند ، مگر این كه گروه باطل آن‏ها بر گروه حقّ پیروز شدند ؛
« ما اختلفت امّة بعدنبیّها إلّا ظهر أهل‏باطلها على‏أهل‏حقّها » المعجم‏الأوسط ، ج 7 ص 370 ، الجامع الصغیر للسیوطی ، ج 2 ص 481 ، مجمع الزوائد ، ج 1 ص 157 ، سیر أعلام النبلاء ، ج 4 ص 311 ؛ تذكرة الحفاظ ، ج 1 ص 87 ، عن الشعبی ولیس فی سنده موسى بن عبیدة . .
با توجّه به این حدیث ، اختلافات شدید در سقیفه وپیروزى ابوبكر و عمر را چگونه توجیه مى‏كنید؟

والسلام علی من اتبع الهدی





طبقه بندی: فتنه وهابیت، 
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ