تبلیغات
السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س) - علماء بزرگ اهل سنت و انكار اجماع
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)
 
ولایت و امامت،مسائل مرتبط بانظام خانواده، مشاوره خانواده

یاأحمد! لولاک لماخلقت الافلاک،لولا على لماخلقتک،لولافاطمه لماخلقتکما به وبلاگ یاوران حضرت زهراء ( گل یاس علی ) سلام الله علیها خوش آمدید شهادت مادرم فاطمه (س) افسانه نیست!!!! ما تا آخر ایستاده ایم
 
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 1390/09/30 توسط حجت الاسلام سیدعلی امیرفخری

بسم الله الرحمن الرحیم

شما براى مشروعیت خلافت ابوبكر به اجماع اهل حلّ و عقد استناد مى‏كنید و حال آن‏كه استوانه‏هاى علمى شما منكر آن هستند؟!؟!؟!!؟
ماوردى شافعى ( متوفّاى 450 ) و ابویعلى حنبلى ( متوفّاى 458 ) كه به صراحت گفته‏اند : در بیعت ابوبكر ، اجماعى در كار نبوده و هر گونه سخن از اجماع ، گزاف است . « فقالت طائفة : لاتنعقد إلّا بجمهور أهل العقد والحلّ من كلّ بلد ، لیكون الرضا به عامّاً ، والتسلیم لإمامته إجماعاً ، وهذا مذهب مدفوع ببیعة أبی بكر -رضی اللّه- عنه على الخلافة باختیار من حضرها ، ولم ینتظر ببیعته قدوم غائب عنها » الأحكام السلطانیّة لماوردى ، ص 33 ، الأحكام السلطانیّة ، لأبی‏یعلى محمد ابن الحسن الفراء ، ص 117 . .
شما راست مى‏گویید ، یا این دو شخصیّت برجسته سنّى مذهب؟
 شما مى‏گویید : تمامى صاحب نظران از اصحاب ومهاجرین در انعقاد بیعت ابوبكر دخالت داشتند و حال آن‏كه مفسّر بزرگ شما
قرطبى ( متوفّاى 671 ) با صراحت منكر آن است و مدّعى است كه خلافت ابوبكر فقط به واسطه بیعت عمر منعقد گردید ؛ « فإن عقدها واحد من أهل الحلّ والعقد فذلك ثابت ، ویلزم الغیر فعله ، خلافاً لبعض الناس حیث قال : لا ینعقد إلّا بجماعة من أهل الحلّ والعقد ، ودلیلنا : أنّ عمر ( رض ) عقد البیعة لأبی بكر » جامع أحكام القرآن ، ج 1 ، ص 272 - 269 . .
 راستى شما از چه اجماعى سخن مى‏گویید كه متكلّم بزرگ شما ( اهل سنّت ) همانند
امام الحرمین ( متوفّاى 478 ) استاد غزالى ، منكر آن است! و مى‏گوید : در تشكیل امامت ، نیازى به اجماع نیست ، همان‏گونه كه در امامت ابوبكر بدون آن‏كه اجماعى در میان باشد وقبل از آن‏كه خبر امامت آن در بلاد اسلامى به گوش اصحاب برسد ، حكم‏ها امضا گردید و بخشنامه‏ها صادر شد و در پایان نتیجه مى‏گیرد كه : امامت با تأیید یك نفر از اهل حلّ و عقد تشكیل مى‏گردد ؛ « اعلموا أنّه لا یشترط فی عقد الإمامة ، الإجماع ، بل تنعقد الإمامة وإن لم تجمع الأمّة على عقدها ، والدلیل علیه أنّ الإمامة لمّا عقدت لأبی بكر ابتدر لإمضاء أحكام المسلمین ، ولم یتأن لانتشار الأخبار إلى من نأى من الصحابة فی الأقطار ، ولم ینكر منكر . فإذا لم یشترط الإجماع فی عقد الإمامة ، لم یثبت عدد معدود ولا حدّ محدود ، فالوجه الحكم بأنّ الإمامة تنعقد بعقد واحد من أهل الحلّ والعقد » الإرشاد فی الكلام ، ص 424 ، باب فی الاختیار وصفته وذكر ما تنعقد الإمامة . .
شما كدام اجماعى را پشتوانه خلافت مى‏دانید كه
عضدالدین ایجى ( متوفّاى 756 ) صاحب كتاب « المواقف » و از پایه‏گذاران كلامى اهل سنّت ، منكر آن است و به صراحت مى‏گوید : هیچ دلیل عقلى و نقلى بر اعتبار اجماع در كار نیست و همین‏كه یك یا دو نفر از اهل حلّ و عقد اقدام به بیعت نمایند ، امامت تشكیل مى‏شود ، همان‏گونه‏اى كه امامت ابوبكر با بیعت عمر وامامت عثمان با بیعت عبدالرحمان پسر عوف منعقد گردید ؛ « وإذا ثبت حصول الإمامة بالاختیار والبیعة ، فاعلم أنّ ذلك لا یفتقر إلى الإجماع ، إذ لم یقم علیه دلیل من العقل أو السمع ، بل الواحد والإثنان من أهل الحلّ والعقد كاف ، لعلمنا أنّ الصحابة مع صلابتهم فی الدین اكتفوا بذلك ، كعقد عمر لأبی بكر ، وعقد عبد الرحمن بن عوف لعثمان » .
و جالب اینجا است كه وى اضافه مى‏كند : در امامت ابوبكر ، اجتماع مردم مدینه را هم لازم ندیدند تا چه رسد به اجتماع تمام امّت ؛
« ولم یشترطوا اجتماع مَن فی المدینة فضلاً عن اجتماع الأمّة . هذا ولم ینكر علیه أحد ، وعلیه انطوت الأعصار إلى وقتنا هذا » المواقف فی علم الكلام ، ج 8 ، ص 351 . !
و هم‏چنین
ابن عربى مالكى ( متوفّاى 543 ) از دیگر شخصیّت‏هاى بزرگ شما ( اهل سنّت ) مى‏گوید : در انتخاب امام ، نیاز به حضور تمام مردم در انتخابات نیست ، بلكه با شركت یك یا دو نفر ، انتخابات صورت مى‏گیرد ؛ « لا یلزم فی عقد البیعة للإمام أن تكون من جمیع الأنام بل یكفی لعقد ذلك إثنان أو واحد » شرح سنن الترمذى ، ج 3 ، ص 229 . !
« فاعتبروا یا أولی الأبصار » .
آیا شما راست مى‏گویید یا این شخصیّت‏هاى بزرگ علمى؟

والسلام علی من اتبع الهدی





طبقه بندی: فتنه وهابیت، 
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ